AMARAN!!: Kalau korang mengharapkan sesuatu ilmu, pengajaran atau pendapat tentang sesuatu isu. Harap maaf, tiada benda-benda tu disini. Ini hanya lah coretan yang KOSONG tanpa sebarang pengisian ilmu yang berguna,kalau aderpon sikit2 je kot. lagipun BLOG ni aku uat untuk aku suka suki sahaje. Kalau nak tengok, saya alu-alukan, kalau tak mau tengok, saya pun tak kisah. Tujuan nya adalah untuk kepuasan diri sendiri. -minamiSENSEI....

PENGIKUT GUE

entry dan sumpah seranah

10.14.2008

bedakah kite?

12:30 pm bertempat di c25 bilik kuliah no berapa ntah..dengan kepanasan yang membara, sedang dr mat rebi bersyarah ngan insan yang laparkan ilmu di hadapan...aku mula mecoretkan luahan hati ini..huhuhu..luahan hati ker?...paper jerlah. aku pusing kanan.....pian perghh lena siap ,tido!!!..huhuhuh.....disebelah kiri plak pusing..erm aini sibuk ngan report innovation..oit tyme ergo lah aini..hahahahha..waloupon aku tak denagr sepatah haram pon per yang dr percakapkan di hadapan..mnertaknyer earphone sonnyericsson di telinaga..lgu per rahsia..hahaha..erm lupalak earphone tue aini punyer..bg pinjam..mekaseh..huhuhu....k lah aku bukan na cerita pasal mnda alah nie semua...nie yang aku nak kongsikan ngan korunk....


hujan..panas....
silih bergnti
biarpun tidak secantik
empat semusim..
namun aku bersyukur..
kerna
aku tetap disini...
berdiri pada kaki yang satu....
mengisi kekosongan diri...
umpama banduan di tirai besi...
umpama pengemis di jlanan sepi...
umpama pejuang di kota sepi...
umpama pelayar di lautan api...
namun hujan tetap turun....
panas tettap berkunjung
walau siapa pun aku
walau dimana pun aku
aku tetap aku..
engkau tetap engkau...
aku dan engkau tetap berbeda..
walhal..kita smemangnya sama...
aku..insan
engkau...insan...
berbedakh kita????

minamisensei

erm aini tnyer aper maksud dua perkataan tue...in term of what?
berbeda: perangai, sifat , tingkah laku...itu yang mnjadikan kita unik
sama: walau seunik mana pon kita..peguam ker, lawyer ker...waima pengemis pon..kita still insan..makluk ciptaanNya

3 comments:

shAhIdA mIdi said...

empat musim mmg cantik tapi menyusahkan..

minamisensei said...

kenapa meyusahkan?

shAhIdA mIdi said...

sejuk~...tetibe panas gile..demam...
pastu...panas2 tetibe sejuk gile...demam lagi...pastu baju pun byk gile..wardrobe pun smpai dah penuh.. tu blom kasut lagi...haha...